01:09 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش درآمد سالانه ۱۳۳ درصدی "شاراک"

1400/06/14 15:30

چه خبر از نمادهای بورسی:

افزایش درآمد سالانه ۱۳۳ درصدی "شاراک"

بیشترین میزان فروش "شاراک" در مردادماه از بخش فروش محصولات در بازار صادراتی بوده و بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره در اختیار «هیدروکربور۸۰ A» با ۱۶.۰۴۵ تن بوده است.

به گزارش نماد برتر، پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی طی این دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر با ۱۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز درآمد‌های شناسایی‌شده خود را برابر با ۷۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال گزارش کرده، همچنین میزان سرمایه ارائه‌شده طی این دوره توسط این پتروشیمی ۸ هزار و ۶۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.


میزان درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در مردادماه کسب کرده نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش درآمد را مشاهده کرده و در مقایسه با دوره ماه گذشته نیز کاهش اندک ۴ درصدی را به دنبال داشته، همچنین درآمد‌های "شاراک" از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز ۱۶۲ درصد افزایش درآمد عملیاتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.


بیشترین میزان درآمدی که پتروشیمی شازند در مردادماه به ثبت رسانده از بخش فروش محصولات در بازار داخلی با ۸ هزار و ۳۱ میلیارد ریال بوده که در بازار داخلی نیز بیشترین درآمد را محصول «دو اتیل هگزانول» با یک هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال در اختیار داشته است.


بر اساس این گزارش، "شاراک" در مردادماه مجموع فروش محصولات را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۷۴.۴۵۵ تن اعلام کرده که نسبت به ماه گذشته کمتر از یک درصد اُفت را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز موفق به افزایش فروش ۱۰ درصدی شده، همچنین از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه ۱۴۰۰ نیز میزان فروش "شاراک" برابر با ۳۳۶.۸۴۴ تن گزارش‌شده است.


بیشترین میزان فروش "شاراک" در مردادماه از بخش فروش محصولات در بازار صادراتی بوده و بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره در اختیار «هیدروکربور۸۰ A» با ۱۶.۰۴۵ تن بوده که نرخ فروش آن ۱۴۹.۵۵۳.۲۵۶ ریال به ثبت رسیده، پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «دو اتیل هگزانول» با ۴.۴۴۸ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «دو اتیل هگزانول» با نرخ ۴۳۷.۵۰۳.۸۲۲ ریال در اختیار داشته است.